FAQ

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Bij orders van € 10,01 tot en met € 75,00 kun je kiezen voor een standaard verzending (€ 6,95) of voor een verzekerde verzending (€ 7,60 of € 9,00) waarbij je zending tot een bedrag van € 50,00 respectievelijke € 500,00 verzekerd is.
Voor kleine orders, tot en met een bedrag van € 10,00, wordt € 1,00 aan handelingskosten bij de verzendkosten in rekening gebracht.
Orders boven € 75,00 zijn voor verzending binnen Nederland franco (standaard verzending). Je houdt zelf de keuze of je jouw pakket verzekerd wilt laten verzenden. De extra kosten voor een verzekerde zending (€ 50,00 of € 500,00 verzekerd bedrag) bedragen slechts € 0,65 respectievelijke € 2,00.
Bij enkele verzendopties is er de mogelijkheid om de bestelling, tegen een geringe extra vergoeding, alléén op het huisadres te laten bezorgen, deze opties zijn herkenbaar aan de toevoeging "alleen op huisadres".
Uitzonderingen hierop zijn rembourszendingen en eventueel zendingen naar de eilanden (geen pakketpost via PostNL).

Voor rembourszendingen wordt altijd € 29,50 aan kosten berekend.

Voor zendingen naar België en Duitsland zijn de verzendkosten € 11,20 tot een orderbedrag van € 150,00. Boven een orderbedrag van € 150,00 is de verzending gratis. Afhankelijk van de vervoerder kan de zending maximaal 2 keer worden aangeboden.

Let Op !  Voor de eilanden alsook voor zendingen naar België of Duitsland kan een transporttoeslag in rekening gebracht worden voor zendingen die niet als gewoon pakket via PostNL verzonden kunnen worden (maximale afmeting pakket 175x78x58 cm en max. 30 kg.). Je wordt over deze toeslag, na je bestelling, apart geïnformeerd omdat dit niet binnen ons bestelproces is te intergreren.  

Wij zijn genoodzaakt over de verzendkosten de door de overheid verplicht gestelde B.T.W. te berekenen.


Is er een minimum bestelbedrag of orderbedrag?
Nee, echter bij kleine orders (tot en met een bedrag van € 10,00) wordt er bij de verzendkosten een bedrag van € 1,00 extra in rekening gebracht voor handelingskosten.


Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen zijn inclusief (Nederlandse) B.T.W. (en exclusief verzendkosten).


Kan ik een lantaarn uit een set ook los kopen?
De lantaarns die uit een set bestaan worden uitsluitend als set verkocht. Dit heeft alles te maken dat ook wij deze lantaarns als set moeten inkopen.


Hoe moet ik jullie maten lezen?
De maatgeving bij de artikelinformatie is LxBxH, Dit houdt in lengte, breedte en hoogte. Veelal staan deze maten in mm's weergegeven. 10 cm is dan 100 mm. Lengte is niet de hoogte maar de breedste zijde van een artikel. Met de breedte geven wij de diepte of dikte aan en de hoogte is de hoogte van het artikel.

Het kan voorkomen dat de volgorde van de maatgeving niet overeenstemt met LxBxH.


Leveren jullie ook in het buitenland?
Ja. Binnen deze nieuwe shop is het mogelijk om met verschillende verzendkosten voor verschillende landen te werken alsmede met verschillende betalingsmogelijkheden. Vooralsnog hebben we dit ingesteld voor België en Duitsland.
Wil je als klant uit een ander land bij Stynia Sfeer & Deco kopen, neem dan even contact op via het contactformulier voor de mogelijkheden en de daaraan verbonden kosten. Wellicht dat we tot een oplossing kunnen komen.

Woon je in de buurt van de Nederlandse grens dan is er de mogelijkheid om je order naar een Nederlands postkantoor te laten zenden, waar je het dan kunt ophalen. Geef dan bij je bestelling aan welk postkantoor voor jou het beste uitkomt.


Wat is de voorraadstatus?
Bij elk product vindt je de voorraadstatus. Deze is slechts indicatief, derhalve kunnen er geen rechten aan ontleend worden. Een product is bestelbaar wanneer het bij onze leverancier/importeur geacht wordt op voorraad en leverbaar te zijn.

Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt en/of leverbaar is door onze leveranciers/importeurs.

Een aantal artikelen is alleen verkrijgbaar op bestelling. Dit zijn met name de paviljoens. Dit om de kosten zo laag mogelijk te houden en je een goede prijs te kunnen bieden. Wanneer je een artikel op bestelling plaatst dan zullen wij de fabrikant hiervan zo spoedig mogelijk informeren. Afhankelijk van de productietijd informeren wij je over de te verwachten leverdatum. Aflevering van deze grote artikelen zal in overleg geschieden.


Kan ik een geplaatste bestelling annuleren of wijzigen?
Wanneer je een reeds geplaatste bestelling wilt wijzigen of annuleren, neem dan direct contact met ons op via het contactformulier of tijdens de telefoonuren op 0561-421800.

Is de order reeds onderweg? Dan kun je de bestelling actief weigeren. Je geeft dan aan de postbode door, dat je het pakket niet wilt hebben. Nadat het pakket retour is ontvangen, nemen wij contact met je op om tot een oplossing te komen.

Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is kostenloos. Is een pakket eenmaal geaccepteerd bij de postbode, dan zijn de verzendkosten bij een retourzending voor jouw rekening.


Wanneer wordt mijn order verzonden?
Wanneer de betaling van je order is ontvangen, met uitzondering van verzending onder rembours of artikelen die in overleg/op route worden bezorgd vindt verzending als volgt plaats:
• Voor een bestelling die geheel bestaat uit artikelen die op voorraad zijn: verzending in het algemeen binnen 3 werkdagen.
• Wanneer er artikelen bij zitten die eerst voor besteld moeten worden, dan verzenden wij je order in principe in één keer wanneer alles binnen is.


Wat betekent "Bezorging op route"?
Bezorging op route houdt in dat wij het artikel bij je bezorgen op een dag dat een van onze leveranciers een route rijdt in jouw deel van Nederland. Over de dag van bezorging als ook zoveel mogelijk over het tijdstip van aflevering ontvang je (veelal de avond daarvoor) bericht.


Hoe kan ik mijn order betalen?
Je kunt betalen via iDEAL.
• snel, veilig en simpel betalen via de interface van jouw internetbankieren.
• bij Stynia Sfeer & Deco is betalen via iDEAL gratis.
• Mollie is onze betaalpartner voor iDEAL-betalingen.

Rembours, achteraf betalen (betalen bij postbode of vervoerder)
• Betaling onder rembours is veilig en snel. U betaald contant (gepast) bij de postbode of chauffeur.
• Remboursbestellingen worden niet op zaterdag bezorgd.
• Betaling onder rembours is mogelijk tot € 500,- per zending;
• Voor betalingen onder rembours brengt Stynia Sfeer & Deco altijd een bedrag van € 29,50 in rekening.
De keuze om via rembours te betalen vind je onder de verzendkosten.

Vooruitbetaling
• Vooruitbetalen betekent dat je, na het invoeren van je bestelling, eerst het orderbedrag zelf overmaakt op de rekening van Stynia Sfeer & Deco. Dit kan bijvoorbeeld met internetbankieren van je bank.
• Deze manier van betalen is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee.
• Houd wel rekening met één tot drie werkdagen overboektijd.
• Vermeld bij het overmaken altijd het ordernummer uit de orderbevestiging, anders is het onmogelijk om je bestelling te traceren. Bij ontvangst van je betaling sturen wij een ontvangstbevestiging via e-mail, waarna wij je bestelling in behandeling nemen.

Betalen bij afhalen
• Wanneer je je order zelf wenst af te halen, kun je in het bestelproces een voorkeursdag en tijdstip aangeven. Je krijgt dan uitsluitsel of jou voorkeur ons schikt alsmede de juiste afhaallocatie. Betaling is dan per PIN mogelijk (even melden s.v.p.) of à contant (gepast).

BanContact/MisterCash (extra kosten 2,0%)
• Een populair betaalsysteem in België. Je voert je banknummer in en bevestigt de betaling met het beveiligingsmiddel. De betaling is daarna definitief en niet storneerbaar.
• Mollie is onze betaalprovider voor BanContact/MisterCash-betalingen.

SOFORT Banking (extra kosten 1%)
• Een universele toegangspoort voor Europese consumenten naar alle internetbanking systemen in de EU (de Duitse variant van iDEAL). Veilig, gemakkelijk en snel.
• Mollie is onze betaalprovider voor SOFORT Banking-betalingen.


Wat als een betaling via iDEAL, BanContact of SOFORT Banking niet is gelukt?
Mocht om welke reden ook een betaling via deze methodes niet mogelijk zijn, dan kun je het orderbedrag het beste zelf overmaken naar onze bankrekening. De bankgegevens vindt je op de reeds ontvangen orderbevestiging of op de site. Wanneer de betaling binnen is wordt je daarover geïnformeerd.


Wanneer moet de betaling voor mijn bestelling binnen zijn?
De betaling dient binnen 7 werkdagen na orderdatum op onze rekening te zijn bijgeschreven. Na deze 7 werkdagen worden de bestelde artikelen niet langer meer voor je gereserveerd en komen zij weer voor verkoop beschikbaar.


Kan ik de order zelf komen afhalen?
Ja, hoewel Stynia Sfeer & Deco uitsluitend een internetshop is en niet beschikt over een bezoek- en/of afhaaladres is het mogelijk om je bestelling zelf te komen afhalen na overleg en afstemming van dag en tijdstip. Dit is in het bestelproces aan te geven.
Ook kun je je bestelling dan contant (gepast) betalen of per PIN (even melden s.v.p.)
Wanneer je via iDEAL of een van de andere opties betaald en je wilt je order afhalen, geef dan even een voorkeursdag en tijdstip voor afhalen aan in het bestelproces (bij "Uw bericht aan ons"). Je krijgt dan uitsluitsel of jou voorkeur ons schikt alsmede de juiste afhaallocatie.


Kan ik afzien van het bestelde?
Ben je toch niet geheel tevreden met je aankoop of heb je je vergist? Geen probleem. Je hebt wettelijk het recht om je order binnen veertien (14) dagen na ontvangst, door of namens de consument, te herroepen. Na het herroepen van je bestelling dien(t)en het/de artikel(en) uiterlijk binnen 14 dagen terug gestuurd te worden. Voor meer en gedetailleerde informatie verwijzen wij je graag naar onze pagina "Herroepingsrecht".
LET OP: Niet gemelde retourzendingen komen volledig voor uw rekening! 

Het staat Stynia Sfeer & Deco vrij om artikelen die buiten de wettelijke termijnen worden herroepen en/of geretourneerd al dan niet te accepteren.
Retourzendingen van artikelen die niet bij Stynia Sfeer & Deco zijn gekocht worden niet geaccepteerd.
Stynia Sfeer & Deco accepteert geen aansprakelijkheid voor geretourneerde artikelen. 

Uitzonderingen
Niet alle artikelen komen voor herroeping in aanmerking. Uitgesloten zijn:
• producten die na bestelling specifiek voor u worden gefabriceerd, dit zijn met name paviljoens in de uitvoering zwaar - massief. Informatie hierover is bij de artikelbeschrijving aangegeven.


Wat als ik een klacht heb?
Bij Stynia Sfeer & Deco draait alles om tevreden klanten. Mocht je toch een slechte ervaring hebben met onze service, dan horen wij dit graag.
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door jouw klacht te melden via ons contactformulier. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.


Is zaken doen met Stynia Sfeer & Deco veilig?
Onze shop heeft het keurmerk van Stichting Webwinkelkeur welke je meer transparantie en veiligheid biedt bij het online winkelen. De webwinkel wordt eerlijk en transparant alsook juridisch beoordeeld. Je kunt de ervaringen met de webwinkel delen waardoor er feitelijk een gezamenlijke beoordeling plaats vindt. Dubbele zekerheid dus!


Hoe is het gesteld met de veiligheid en privacy?
Stynia Sfeer & Deco gaat zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Wij zullen deze gegevens alleen gebruiken om je order te kunnen verwerken, factureren en versturen. Je gegevens worden niet aan derden verkocht of doorgespeeld.

• Het e-mailadres wordt alleen gebruikt om de bestelling af te ronden.


Je zoekt een artikel en kunt het niet vinden?
Heb je suggesties voor bepaalde groepen producten, laat het ons weten via het contactformulier en wij zullen kijken of dit voor ons haalbaar is. Wanneer dit zo is en er naar verwachting voldoende vraag voor zal zijn, zullen wij dat product opnemen in het assortiment. Zoek je een bepaald artikel of kunt het op onze site niet vinden, vraag ons via het contactformulier of we het hebben c.q. kunnen leveren.


Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Voor onze algemene voorwaarden in pdf-formaat klik je hier.  Voor de voorwaarden op de site klik hier.
Klik hier voor onze algemene voorwaarden inclusief het herroepingsrecht in pdf-formaat.


Is er een gebruiksaanwijzing voor de terrashaarden van aardewerk?
Voor een gebruiksaanwijzing van de aardewerken terrashaarden klik je hier.

Om pdf-bestanden te lezen heb je een pdf-reader nodig. Deze kun je o.a. van de site van adobe.com gratis downloaden.